San José, Los genoveses

7 mei 2016 - Tarifa, Spanje

Na twee dagen Tarifa voelt Los Genoveses alweer ver weg. Ik heb een week kunnen denken hoe ik deze plek en ervaringen zou willen omschrijven maar ik weet het nog steeds niet. Als je ineens een reisblog hebt omdat je op reis bent, blijkt dat het nog best lastig is wat je hier op wilt zetten. We hebben hier één nacht op een camperplaats gestaan en 7 nachten op dezelfde camping! Na het bijboeken van 5 nachten waren we ook in de war met een dag verveling als gevolg. Dan bedenk je opeens wat doen we hier in hemelsnaam? en nog vele andere vraagtekens.

Los Genoveses laat zich vooral omschrijven als een heel mooie en unieke plek. Het plaatsje is overigens San José en Los genoveses is de surf baai/strand in het natuurpark Cabo de Gata. Ik heb vaak gedacht om een poëtisch verhaal te schrijven over de prachtige droge heuvels, alleen dan merk je dat dit niet mijn stijl zou zijn. En als je hier dan voor de receptie in de wifizone wordt aangevallen dooreen boktor is de concentratie en inspiratie ver weg. Die beesten weten echt niet welke kant ze op willen. Beetje zoals ik nu eigenlijk.

Maar goed, het surfen dan! dit was uiteindelijk heel erg lekker en hebben ons in ieder geval één dag echt kunnen uitleven. 4 mei was er uiteindelijk een goede 4,5 wind (kracht 6) en trakteerde de middellandse zee ons op dikke golven, een goede 2m + denk ik. In ieder geval aantrekkelijk genoeg voor Victor Fernandes, wereldkamp. windsurfen van een paar jaar terug.

En dan uiteindelijk na al dat surfen hebben we ruimschoots van de tapas genoten zoals het bedoeld samen met wat lokale surfers en de kroeg van het stadje. Hier hebben we meerdere malen goed gegeten met tapas en lekkere drankjes. Want bij ieder drankje hoort en gratis tapa.

Gelukkig is de accu nu echt aan het opraken en moet ik opschieten, anders is al dat harde werken hier voor de receptie om 22 30 voor niets geweest. San José en Los genoveses was genieten!! fotos volgen later, of google voor een impressie.

De focus  ligt nu op Marokko en de Mercedes. We zitten in Tarifa om echt de stap naar Afrika te maken.Heel relaxt hier en weer een compleet andere omgeving! Groen met koeien! l De reis hiernaar toe heeft ons wel doen ontdekken dat de mercedes best wel wat diesel lekt. Dat moet wel echt eerst gefikst worden. Al zou dat in Marokko waarschijnlijk goedkoper zijn. (advies van pensionado verhalenverteller). Tot in Maroc!!! En gelukkig heb ik ook de laatste kamikaze aanval van de boktor overleeft!

1. Trix:
    8 mei 2016
    Klinkt alsof jullie in de juiste reismood aan het komen zijn schat?!
    Veel plezier in Afrika!
  2. Frank en Ria:
    10 mei 2016
    Wat een heerlijk verhaal. Jullie genieten er volgens ons echt van! Nu de oversteek naar Marokko nog, dan kom je helemaal in een compleet andere wereld. Hopen dat de auto snel gerepareerd wordt, de diesel is wel voordelig in Marokko, maar wordt toch weer duur als je het verliest. Tapas inruilen voor tajines, heerlijk en hopenlijk hoge golven.Geniet ervan!
    Liefs RiFra