Guincho kent geen eind

18 augustus 2016 - Carvoeira, Portugal

Het is alweer een tijdje geleden sinds onze laatste update. Er is veel gebeurd, maar ook weinig. De dieseltank is in de laatste weken niet bijgetankt, we zijn nog altijd op dezelfde plek. We hebben bijna elke dag gesurft, alleen de golven waren klein en het was dan ook vaak erg saai op het water. In deze maand is de swell nu eenmaal wat minder, maar dat wordt dan weer goedgemaakt na de zomer wordt ons verteld. Zowel Sören als ik voelen ons zo op de juiste plek dat we hebben bedacht dat het misschien een idee zou zijn om hier wat te huren voor de komende maanden. Dat bleek eigenlijk heel vlot geregeld, één van de lokale surfers heeft hier een surfschool en gaat in de winter naar Kaapverdie, dus wij gaan zijn huis huren. Een echt huis. Met een echte douche. Een echte keuken. Die vorm van extreme luxe kunnen we ons haast geen voorstelling meer van maken. Het huis was per direct goedgekeurd door Guf en Pep, voornamelijk vanwege de koele vloertegels en de overvloed aan schaduw en koelte.

Het huis ligt in de heuvels aan de rand van het dorp Malveira da serra met uitzicht over het surfstrand Guincho. Vanaf het huis kun je prachtig door de heuvels lopen naar het strand. De omgeving is fantastisch maar als je ervan wil genieten zonder 8 liter water mee te moeten zeulen moet je wel erg vroeg opstaan vanwege de hitte. Als het eenmaal wat koeler is kunnen we ook wat langere wandelingen maken. Af en toe staat er een wind die nog heter is dan de lucht zelf.

We hebben al zoveel goede mensen ontmoet en langzaam beginnen de surfvrienden ook echte vrienden te worden. Er is me al een klus aangeboden om een kast te bouwen. Verder hoop ik binnenkort wat samenwerking te kunnen testen met een klusser/aannemer die we ook via het surfen hebben leren kennen. Wel is het zo dat je hier met het werk dat ik doe per dag net zoveel zou verdienen als ik in NL in nog geen 2 uur zou doen. Maarja, werk houdt je van de straat en het leven is hier dan ook wat goedkoper. Ik ben inmiddels begonnen om de taal te leren en Sören kan natuurlijk niet achterblijven hierin.

Al met al hebben we het dus nog altijd naar onze zin bij Guincho, en we zullen ervaren hoe het is om hier buiten het hoogseizoen te wonen. Wij zijn in elk geval heel benieuwd!

De foto’s van onze gelukkige gezichten volgen binnenkort Nicole, beloofd! ;)

1. Trix:
    19 augustus 2016
    klinkt veelbelovend en wat een heerlijk vooruitzicht voor jullie! Neem het er nog maar lekker van lieverds.
    Lastige taal om te leren? Lijkt mij wel....
  2. Trix:
    19 augustus 2016
    en wat een fijn vooruitzicht voor ons dat jullie in september even dag komen zeggen in Nederland, waar nu overigens ook volop de zon schijnt!
  3. Nicole:
    19 augustus 2016
    WAT! Daar voorlopig blijven :( Hallo... jullie moeten wel doorreizen. Verwacht wel dat jullie nog even in Oostenrijk komen buurten.
    Als de zon dan weg is en de eerste sneeuwvlokken gaan vormen, dan ruilen jullie je surfplank maar in voor een snowboard! Whahaha.
    Geniet er lekker van en ja.... ik wacht met smart op een leuke bigsmile foto van jullie :) Groetjes vanuit (nu nog) Delft
  4. Frank en Ria:
    22 augustus 2016
    Hallo surfers,
    Nou, we lezen wel dat jullie het erg naar de zin hebben in Portugal en dan vooral in Guincho. Mooi dat jullie dat plekkie hebben gevonden en daar zo veel andere surfliefhebbers hebben ontmoet. Ook al wat aan het werk, volgens ons kan het bijna niet beter, wie weet blijft het jullie plekje en blijven jullie er nog veel langer. Dan komen we zeker wel een keertje langs! Hier is het nu een beetje rustig aan het worden, we hebben een paar hectische weken achter de rug, feesttent bij ons achter, veel organisatie, dus druk druk! Nu wordt het wat rustiger en kunnen we ons voorbereiden op een paar maandjes op pad gaan! Zoals het nu lijkt gaan we rond de 30e augustus richting Polen, Baltische staten en dan Finland, hebben er zin in!
    Liefs en geniet ze
    RiFra
  5. Martijn:
    26 oktober 2016
    Ik heb kruidnoten gekocht (15 zakken van 750 gram) kom je ook?
  6. Martijn:
    3 november 2016
    Speciaal voor vandaag ook choco kruidnoten. WOW!