Guincho camping- deel twee

9 juni 2016 - Guincho, Portugal

De afgelopen week draaide vooral om het zorgen voor de zieke Gufi. Hij was positief getest op een tekenziekte en koortsig, ziek en mank. Rijden met de camper was geen optie omdat ie daar zo gestresst van raakte. De camper heeft dus meer dan een week stilgestaan, met uitzonderingen van de ritjes naar de dierenarts.

We hadden een 'arena' van surfspullen  gemaakt zodat ie buiten in de schaduw kon liggen zonder dat ie aan de wandel kon gaan. Inmiddels gaat het stukken beter met hem en weet ie alle zwakke plekken uit te buiten van z'n omheining en ontsnapt ie behendig. Dat je dan 's ochtends wakker wordt en dat ie doodleuk bij de buren ligt. Zieke honden moeten in een kooi, maar gezonde honden niet, zeggen z'n ogen als je dan naar hem kijkt. Vandaag ging ie me zelfs alweer een beetje uitdagen door  te bijten dus dat lijkt alweer op de oude vertrouwde Gufi de dondersteen. Voorlopig kijken we het herstel nog wat aan maar we hopen op het beste uiteraard.

Vandaag hebben we eindelijk kunnen surfen met wind én golven. Na een paar halfbakken pogingen zonk de moed wat in de schoenen, maar vandaag heeft de wind alles goed gemaakt. Fantastische golfritten over rechts, een paar goeie spoelbeurten, helemaal goed, niks meer aan doen.

Als het goed is zou er de komende dagen nog wind in de lucht zitten, maar je weet het nooit hebben we geleerd. Daarna zullen we Lissabon maar eens verkennen en ons langzaam noordelijker begeven.

Verder valt er over deze week van ziekte en restricties weinig te vertellen.

Oja, Gufi geeft een afscheidsfeestje in z'n surfarena aankomende zaterdagavond en jullie zijn allemaal uitgenodigd! ;) cadeautips: botten