Guincho camping- deel twee

9 juni 2016 - Guincho, Portugal

De afgelopen week draaide vooral om het zorgen voor de zieke Gufi. Hij was positief getest op een tekenziekte en koortsig, ziek en mank. Rijden met de camper was geen optie omdat ie daar zo gestresst van raakte. De camper heeft dus meer dan een week stilgestaan, met uitzonderingen van de ritjes naar de dierenarts.

We hadden een 'arena' van surfspullen  gemaakt zodat ie buiten in de schaduw kon liggen zonder dat ie aan de wandel kon gaan. Inmiddels gaat het stukken beter met hem en weet ie alle zwakke plekken uit te buiten van z'n omheining en ontsnapt ie behendig. Dat je dan 's ochtends wakker wordt en dat ie doodleuk bij de buren ligt. Zieke honden moeten in een kooi, maar gezonde honden niet, zeggen z'n ogen als je dan naar hem kijkt. Vandaag ging ie me zelfs alweer een beetje uitdagen door  te bijten dus dat lijkt alweer op de oude vertrouwde Gufi de dondersteen. Voorlopig kijken we het herstel nog wat aan maar we hopen op het beste uiteraard.

Vandaag hebben we eindelijk kunnen surfen met wind én golven. Na een paar halfbakken pogingen zonk de moed wat in de schoenen, maar vandaag heeft de wind alles goed gemaakt. Fantastische golfritten over rechts, een paar goeie spoelbeurten, helemaal goed, niks meer aan doen.

Als het goed is zou er de komende dagen nog wind in de lucht zitten, maar je weet het nooit hebben we geleerd. Daarna zullen we Lissabon maar eens verkennen en ons langzaam noordelijker begeven.

Verder valt er over deze week van ziekte en restricties weinig te vertellen.

Oja, Gufi geeft een afscheidsfeestje in z'n surfarena aankomende zaterdagavond en jullie zijn allemaal uitgenodigd! ;) cadeautips: botten

Doei!

1. Frank en Ria:
    9 juni 2016
    Hallo reizigers,
    Fijn dat het weer beter gaat met Gufi, gelukkig een zorg minder! Mooi dat jullie goede wind hebben om te surfen, hopen dat dit een poosje aanhoudt. Lissabon moet erg mooi zijn hebben we gehoord, wij zijn er nog nooit geweest! En ja, we zouden graag op het feestje van Gufi willen komen en hebben ook wel wat botten klaar liggen, maar helaas hebben we in Nederland even andere verplichtingen, sorry Gufi!
    Liefs RiFra
  2. Nicole:
    10 juni 2016
    Goed om te lezen dat het beter gaat met Gufi.
    Is denk maar niets als je weg bent van huis.
    Echt leuk dat jullie zo go with the flow kunnen zijn :)
    Ik ben nu lekker aangehaakt op jullie verhalen.
    Geniet! Hoop dat jullie de komende dagen lekker kunnen surfen.
    Groetjes uit Delft
  3. Trix:
    11 juni 2016
    hallo lieve scahtten,
    fijn dat het beter gaat met Gufi en dat hij weer ondeugend aan het worden is.
    Hoop dat jullie de komende tijd meer geluk hebben met de wind!
    Veel liefs en veel plezier nog en tot vanavond, wij komen op Gufi's partijtje!
  4. Martijn:
    29 juni 2016
    Hoe gaat het met jullie?