Portugal, zoals het bedoeld is

20 mei 2016 - Porto Covo, Portugal

Ik zit nu in de Mac, dus het wordt vast geen lang verhaal. Ik zit hier vooral voor de wifi, en de espresso kost maar €0,60. Ik zit hier vooral omdat we alleen maar in de natuur slapen. Voor mij lijkt het alsof het in Portugal eindelijk wordt zoals het bedoeld was. Er zijn wel mensen maar je kunt dus ook gewoon een rustig baaitje opzoeken en de politie zwaait naar je als ze langsrijden, echt geweldig. Gufi heeft ook zijn eerste nachten buiten meegemaakt zonder dat hij aan een touwtje ligt. HelemAL geweldig alleen met gevolg dat je in de nacht wordt gewekt door het geblaf naar de paarden die ineens de heuvel zijn overgekomen. Zij staan overigens wel in de wei, het zijn geen wilde paarden. De volgende ochtend werden we overigens wakker met de lokale visser, die ons gelijk van een avondmaal heeft voorzien. 4 verse vissen voor 5 euro, en we kwamen hem later tegen op de lokale markt.

Het natuur chillen hebben we waarschijnlijk van Jonas, een medereiziger in z'n Mercedes 407D. Komende dagen weinig wind maar wel dikke swell. Volgende week 3m golven en flinke lange golfperiode. We zijn lekker aan het golfsurfen maar 3m is wel een beetje hoog want ik bak er nog niet veel van. Het is echt moeilijk. Als de wind weer aantrekt zullen we ons richting Lissabon gaan bewegen maar voorlopig blijft het even natuurchillen hier! Ohja, samen met de buitendouche! Ik begrijp eindelijk hoe hij werkt!

1. Bert Baas:
    20 mei 2016
    Wat een lekker weer, wij zitten hier mat de kachel aan zomer is weer voorbij. Ja aan Sines en omgeving goede herrinneringen, helaas soms ook wel mistig. Zeker mooi stuk met enkel leuke surfsteks naar het noorden Cascais/Oeirais, Nazarre en Vianno... maar niet te hard naar het noorden gaan hoor veels te koud.
    Tip soms kun je ook gewoon gaan douchen bij een vissers/ commerciele haven..
    blijf foto's en verhalen plaatsen
    Groeten Bert
  2. Frank en Ria:
    20 mei 2016
    Nou, jullie hebben wel de smaak te pakken he! Fijn dat jullie zo genieten van het ongerepte. Wij willen half/ eind augustus richting Marokko, moet lukken want wij hebben geen hond!!!
  3. Rene:
    20 mei 2016
    weer leuk wat te lezen. blij dat jullie je draai beginnen te vinden.
    lekker puur natuur!!
    nog plezier met het chillen .
  4. Niek Pronk:
    22 mei 2016
    Hoi Sor en Juul,
    We zitten nu samen met Oma even naar jullie blog te kijken. Leuke en ook mooie verhalen. De groeten van ons allemaal. We zullen jullie blijven volgen hier.
  5. Mechtild & Ewoud:
    31 mei 2016
    Lieve Julia en Soren,
    Wij volgen jullie al vanaf het begin en vinden het heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Wat ons betreft kunnen jullie niet genoeg schrijven en fotograferen! Veel liefs, M&E